SELAMAT DATANG KE LAMAN WEB STOKIS HPA BANDAR SRI PERMAISURI - VILLA LAMAN TASIK

** MAKLUMAN**
STOKIS HPA BDR SRI PERMAISURI TIDAK LAGI BEROPERASI DI LOKASI,
WALAU BAGAIMANAPUN KEPADA SESIAPA YANG INGIN MENDAPATKAN PRODUK-PRODUK HPA TERKINI BOLEH BERURUS-NIAGA MELALUI ONLINE (BARANGAN AKAN DIHANTAR MELALUI POS) ATAU MELALUI TEMUJANJI :

SMS-HISHAM: 019-315 0915

email: HISHAM

TERIMA KASIH & JUMPA LAGI.

" Sesungguhnya Allah S.W.T tidak menurunkan sesuatu penyakit itu melainkan diiringi dengan penawarnya"
Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud: "Bagi Setiap penyakit ada ubatnya, maka apabila ubat itu sesuai untuk sesuatu penyakit, akan sembuh dengan izin Allah"

Sunday, May 24, 2009

Minyak zaitun dan cahaya

Cahaya petunjuk jatuhnya pada hati dimana hati itu berada di Jantung (jantung hati) bukanya liver atau hepar. Cahaya itu datang dari unsur minyak walaupun tidak di nyalakan api dia tetap bercahaya (Rujukan surah Nur) dan memberikan tenaga pada jantung. Pusat energy juga berada pada jantung dan jika jantung itu baik, maka baiklah tubuh badan tersebut. Jantung berfungsi untuk mengepam darah keseluruh badan membawa bersama oksigen dan zat makanan untuk sel-sel hidup. Jika jantung lemah bererti aliran darah juga lemah dan tubuh akan lemah keseluruhanya.

Tujuan utama pengambilan herba ialah untuk menguatkan jantung agar keharmonian terjadi dan gangguan luar dapat diatasi. Herba-herba untuk jantung yang terbaik ialah dari semua jenis minyak tetapi perlu hati-hati jika pengambilan berlebihan, badan akan menggeletar kerana jantung seolah-olah di arah bekerja sambil berlari.

Produk HPA dalam bentuk minyak adalah seperti : omega 3, grapeseed oil, vitamin e alami, garlic, habatul saudak, EPO dll. Kesemuanya memberikan tenaga pada jantung .

Produk HPA dalam bentuk kapsul juga hampir semua mengandungi minyak sari dari kayu teja yang sangat baik untuk kesihatan jantung terutamanya ubat periuk lohard.

InsyaAllah.


Pegaga dan otak.

Daun pegaga tak ubah seperti dua hemisfera otak,iaitu otak kanan dan otak kiri. Ini bererti otak juga diciptakan tuhan berpasangan. Namun bagitu otak juga mempunyai arus eletrik seperti jantung dan dapat disukat dengan alat elektroensefalograf (EEG).

Dalam dunia pengubatan herba, persamaan bentuk juga diambil kira bagi menentukan bahagian tubuh yang hendak diubati. Ini akan membawa maksud pegaga merupakan herba yang baik diberikan untuk kesihatan di otak. Ia termasuklah bagi peningkatan IQ (hafalan dan pemahaman)terutama kepada para pelajar. Secara umumnya herba yang baik di otak mempunyai pengaruh kepada jantung, kulit dan organ reproduktif.

Penyakit yang pernah saya rawat menggunakan pegaga ialah sawan tarik, pendarahan dan menghilangkan pembekuan darah di otak. Oleh kerana pegaga termasuk herba diuretic, banyak testimoni yang diterim, ia juga memecahkan batu karang dalam pundi kencing, demam panas (campur gula batu), rawatan liver termasuk hepatitis dll.

Di HPA pegaga di tanam tanpa kimia bagi mengelakan keracunan dan khasiatnya lebih terpelihara.

Posted by jawimedherb

No comments:

Post a Comment

e-HALAL Yellow Pages -It's FREE